מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!  

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
תמונה ראשית ״רחל״ כמו של מסעדת עזורה (תבשיל בקר ושעועית ירוקה)

״רחל״ כמו של מסעדת עזורה (תבשיל בקר ושעועית ירוקה)

שרפלר מייסד מסעדת עזורה הותיקה ממחנה יהודה, למעשה עזרא השאיר אחריו מטבח שלם, ירושלמי טורקי מלא בטעמים וריחות, מוסד של ממש שקם ב-1952, אוכל שמתבשל עדיין על פתיליות נפט (מי היה מאמין)..

אני פריק של האוכל הזה ובעיניי עזורה היא המסעדה הטובה ביותר שיודעת לבטא את טעמו האמיתי של המטבח הזה.

אתמול ניסיתי לשחזר את אחת המנות הכי מפורסמות של המסעדה מנה נקראת ״רחל״ זו בעצם מנה של בשר בבישול ארוך עם שעועית ירוקה טרייה ״בלאדי״ מח עצם עם מינימום תיבול אבל מקסימום טעם

אודות לחומרי הגלם האיכותיים והבישול האיטי, מקבלים מתיקות טבעית של השעועית וטעמים שומניים של מח עצם.

ממליץ לכם להכין אותה בהרבה סבלנות ולמי שאין כוח שיטוס לעזורה בירושלים או אפילו לסניף המשובח בתל אביב שמפעילים האחים לבית שרפלר, ותקוו שישאר לכם.

מידע

דירוג מתכון

0.0/5

שתפו

2 קילו אונטריב
4-5 יחידות מח עצם
5 בצלים חתוכים לקוביות
קילו שעועית ירוקה טריה (חשוב טריה)
כף מלח גס, כפית פלפל שחור שלם, כפית פלפל שחור אנגלי

אופן ההכנה

בסיר סוטאג׳ רחב שמים שמן זית, שמים את הבשר ומתבלים עם מעט מלח ופלפל גרוס, צורבים היטב ומוציאים החוצה.

באותו הסיר שמים 5 בצלים חתוכים לקוביות ומטגנים היטב בצורה איטית

(אל תמהרו לשום מקום תנו לבצל להוציא מתיקות).

בזמן הזה קחו את כל השעועית תקטמו את כל הקצוות בעזרת מספריים

(אם יש ילד בסביבה תנו לו לעשות את זה- מניסיון זה ישאר לו זיכרון עד סוף חייב).

כשמסיימים שוטפים את השעועית.

מחזירים את הבשר לתוך הסיר, מוסיפים את מח העצם ומוסיפים כ-2 ליטר מים עד לכדי כיסוי.

מכסים ומבשלים על אש גבוהה תחילה לאיזה חצי שעה ואז מנמיכים לאש בינונית לעוד שעתיים. לאחר מכן מוודאים שהבשר התרכך מעט (הוא לא צריך להיות מבושל מאוד בשלב הזה), מוסיפים את השעועית אל הסיר לוקחים כף מלח גס, כפית גרגירי פלפל שחור שלם וכפית פלפל אנגלי שלם וכותשים במכתש ועלי (לא לכתוש מידיי, רוצים את הגרגירים בביס) תוסיפו פנימה מעל השעועית וזהו, אל תערבבו ולא כלום..

תכסו במכסה, שימו אש לוחשת הכי קטנה, בישול של שעתיים נוספות במינימום אבל אם יש זמן תשאירו עוד.. מי שיש לו פתלייה מהסבתא שישים על פתלייה עד הערב בשלב מסויים השעועית שוקעת אל תוך הנוזל השמנוני ובעצם כל התבשיל מתבשל בשומן ובנוזל של עצמו מעין קונפי כזה ואז הטעמים מתחילים להיחשף, לכן חשוב להיזהר עם המלח גם אם בדרך תרגישו שחסר מלח אל תתפתו להוסיף כי המליחות תתגבר ככל שהשעות יעברו.

בתאבון

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

מתכונים נוספים

ברוכים הבאים למערכת

ברוכים הבאים לאזור מתכונים צרחותת

ברוכים הבאים למערכת