מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!  

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
תמונה ראשית מוסקה של ״פינתי״

מוסקה של ״פינתי״

טוב אז ממשיכים במסע שלי מאז שהייתי ילד ולתחנות שעיצבו את הדרך שלי והטעמים 

ומידי פעם אני אוהב לתת מתכונים אגדיים שהייתי מכין בדרך 

והפעם אני רוצה להציג בפניכם את המוסקה של פינתי, נכון זו לא באמת מוסקה כהגדרתה, כי מוסקה זה שכבות חציל עם בשר מפורר גבינת בשמל ושמנת (לא עלינו אוי וייזמיר)

אבל זה בדיוק מה שיפה לראות שבמסגרת המסורת הירושלמית איך לקחו את החציל ונתנו לו אינטרפטציה שגם בינינו היא פי אלף יותר טעימה( אכלתי ביומיים 7 יחידות)

אז בעצם זה מעין מפרום של חציל, אבל הפעם הראשונה שנחשפתי לזה כשהייתי ילד בפינה קטנה בירושלים עם אורז שעועית כשהלכתי לאכול שם עם אחי על רקע צעקות של ״תן לי אחד מוסקה מנה יפה, אחד עם אחד בלי״ יאווו המרקם הרך והמלטף חירפן אותי, לימים עבדתי בפינתי והייתי מכין את כל הטעמים

אז היום בבכורה בלעדית קבלו מתכון שאתם הולכים להתאהב

מידע

דירוג מתכון

0.0/5

שתפו

3 חצילים
קילו בשר טחון
צרור פטרוזיליה
צרור בצל ירוק
צרור סלרי
3 שיני שום קצוצות
חבילת פירורי לחם
ביצה
פפריקה,מלח,פלפל שחור, ראס אל חנות
1 רסק עגבניות מרוכז
1 בקבוק עגבניות קוביות במיץ ״מוטי״
שמן לטיגון

אופן ההכנה

לוקחים 3 חצילים, מקלפים, חוצים לחצי, ואז עושים צורה של פאקמן כמו בסרטון

לוקחים קילו בשר טחון טרי!!!(אנחנו בפינתי היינו טוחנים לעצמנו) מוסיפים בצל אחד קצוץ, צרור פטרוזיליה, צרור בצל ירוק, כמה עלי סלרי, ו2-3 שיני שום קצוצות, מוסיף כוס של פירורי לחם (לאחרונה אני משתמש בפירורי גרסיני זה מדהים) ביצה אחת, לתיבול כף פפריקה, כפית פלפל שחור, כפית כמון, כף ראס אל חנות, כף מלח מערבבים היטב ממלאים כל פאקמן בכמות נדיבה של בשר ומהדקים.

בקערה לוקחים שלוש ביצים וטורפים היטב, טובלים את החציל בביצה ביד החלשה ואז בפירורי זהב ביד החזקה ככה היד תישאר יבשה תמיד(מהדקים את הפירורים) מטגנים בשמן עמוק עדלהשחמה יפה לרוטב ממש פשוט, מטגנים 2 בצלים קוביות עם מעט שמן זית, ברגע שמזהיב מוסיפים 2 כפות פפריקה מתוקה כף מלח כפית פלפל שחור וחצי כפית בהרט, מערבבית ומוסיפים 2 כפות גדושות יפות של רסק עגבניות, ובקבוק שלם שלך עגבניות קוביות במיץ של מוטי הגבר, ממלאים איזה 2 ליטר מים מכסים ונותנים לרוטב להתבשל איזה 20 דקות (אל תיבהלו שהוא דליל, זנ מצויין).ֿ

מסדרים את המוסקות בסיר סוטאג׳ רחב, למי שאין הגיע הזמן לקנות אני מבשל מלא בסיר סוטאג׳.

יוצקים מלא רוטב מעל המוסקה, לוקחים סלרי קצוץ ועגבנייה קצוצה מערבבים ושמים מעל לכל מוסקה,

מבשלים אש קטנה כשעה- שעה וחצי

מגישים עם אורז

בתאבון

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

מתכונים נוספים

ברוכים הבאים למערכת

ברוכים הבאים לאזור מתכונים צרחותת

ברוכים הבאים למערכת