מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!   מתכונים צרחותתת יאבלולוווו שמבלולוווו!  

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
תמונה ראשית חמין מרוקאי (מופרד) לבעלי ocd

חמין מרוקאי (מופרד) לבעלי ocd

אז שנייה לפני המתכון אספר לכם סיפור עלי כילד, כל שבת אבל כשאני אומר כל שבת אז אני מתכוון גם בימים שהיה בחוץ ׳סחוניה דל׳ מות׳ היה חמין בבית היינו יוצאים לגן הפעמון, לגן הורדים, למפלצת עם הסיר ואוכלים , אמא שלי היתה המכינת חמין מספר אחת בארץ ואני לא אומר את זה בגלל שזו אמא שלי, כולם היו שואלים איך יצא לך צבע כזה.. פעם אחת היינו בנופש בטבריה אמא שלי הכינה את אותו חמין שמה על הפלטה כהרגלה, רגע לפני שיושבים לאכול החמין לא אותו צבע לא אותו מרקם מן הון להון כנראה שדודה עליזה הוסיפה בלילה מים לחמין כי פחדה שישרף, אל תשאלו איזה מריבה וצעקות היו שם 😂

מה אני הפקתי מכל הדבר הזה שאי אפשר לשכוח זה שלא מוסיפים מים לחמין!

תתחילו עם מים עד למעלה ומרגע שהוא עובר לפלטה אל תגעו בו, מקסימום שתעשו זה לשים נייר כסף בין הסיר לפלטה כדי שלא תהיה רתיחה חזקה אלא רק ביעבוע קל על הפלטה והטיפ השני זה סיר עבה

מתחילים…

מידע

דירוג מתכון

0.0/5

שתפו

2 קילו בשר אוסובוקו ללא עצם (פולי)
3-4 עצמות מח עצם
כוס וחצי שמן
5 בצלים סה״כ
15 תפוחי אדמה
ראש שום שלם
5-6 שיני שום קלופות
חצי קילו שעועית לבנה
חצי קילו שעועית לוביה
חצי קילו חומוס גרגירים
חצי קילו חיטה
4-5 בטטות
3-4 תמרים
רבע כוס שמן, 3 כפות פפריקה, כפית פלפל שחור, כף גדושה מלח
8 ביצים
להכנת הקציצת חמין:
50 גרם בשר טחון
כוס אורז
ביצה
כפית ראס אל חנות, כפית מלח, כפית פלפל שחור, כפית פפריקה מעט שום חתוך
ממליץ בחום להשתמש בשקיות כותנה

אופן ההכנה

מתכון:ֿ

לוקחים סיר רחב ועמוק ושמים כוס וחצי שמן – בשלב הראשון אנחנו רוצים לסגור את כל הבשר (2 ק״ג) מכל צדדיו שמים את הנתחים עם מלח גס ופלפל שחור , צורבים 3 דקות מכל צד ומוציאים החוצה – לאותו השמן אנחנו מכניסים 2 בצלים קצוצים ומטגנים עד להזהבה . מחזירים את הבשר לתוך הסיר ואת עצמות המח עצם , מוסיפים 15 תפוחי אדמה קלופים (לא לקלף בקולפן אנחנו לא רוצים צורה צבאית, אמא שלי לימדה אותי שהתפוחי אדמה יותר טעימים שהם לא סימטרים). מוסיפים 3 בצלים קלופים, ראש שום שלם וגם שיני שום כמה שיותר שום יותר טוב.

לוקחים חצי קילו שעועית לבנה שהושרתה במים 24 שעות , שמים בתוך שקית כותנה וקושרים

לוקחים חצי קילו שעועית לוביה שעברה השריה במים של 24 שעות ושמים בשקית כותנה וקושרים.

לוקחים חצי קילו חומוס שהושרה  גם הוא במים  24 שעות, שמים בשקית כותנה וקושרים.

(למי שאין שקיות כותנה פשוט לשים בסיר)

לוקחים שקית כותנה ושמים בתוכה חצי קילו חיטה ו-5-6 שיני שום .

מוסיפים לסיר את השעועית, הלוביה, החומוס והחיטה  – מוסיפים 4-5 בטטות .

להכנת קציצת חמין- לוקחים קערה ושמים 500 גרם בשר טחון, כוס אורז, כפית ראס אל חנות, כפית מלח, כפית פלפל שחור, כפית פפריקה מעט שום חתוך, ביצה, מערבבים הכל ויוצרים רולדה -עוטפים בנייר אפייה ואז לרשת כותנה.

אחרי שכל המרכיבים בסיר נשים מי ברז- עד לכדי כיסוי.

בקערה שמים רבע כוס שמן , 3 כפות פפריקה, כפית פלפל שחור, כף גדושה מלח מערבבים הכל ויוצקים לתוך החמין (כשתהיה רתיחה תטעמו אם חסר מלח תוסיפו קצת).

מוסיפים 3-4 תמרים – מרתיחים את הסיר על אש גבוהה עד לרתיחה, לאחר מכן מנמיכים לאש בינונית לשעתיים.

מוסיפים 8 ביצים שעברו בישול קצר, בשלב הזה טועמים ומתקנים טעמים, מכבים את האש מכסים בניר אפייה ונייר כסף -שמים על פלטת שבת ומכסים במגבת ל-12 שעות אפשר גם בתנור 100 מעלות.

בתאבון

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

מתכונים נוספים

ברוכים הבאים למערכת

ברוכים הבאים לאזור מתכונים צרחותת

ברוכים הבאים למערכת